Imprimarea 3D

  Conceptul de Imprimare 3D pare să fie puțin interesant, însă atunci când modelezi un obiect într-un soft CAD și ți se spune că îl poți imprima în real, atunci sigur că ai fi interesat.

  Imprimarea 3D mai este cunoscută ca și modelarea computerizată care poate fi executată printr-o varietate de metode și la care se poate folosi diferite tipuri de materiale, dar la baza oricăruia din ele stă principiul creării stratificate (în creștere) a unui obiect solid – tehnologia utilizată pentru a crea straturi –  Acest proces reprezintă crearea construcție reale după modelul 3D computerizat. Modelul 3D digital se salvează în formatul de fișier STL (Standard Template Library) și este transmis pentru a fi imprimat la imprimanta 3D. Apoi 3D imprimanta aranjează prin suprapunere strat după strat formând astfel obiectul real.

  Imprimanta 3D se diferențiază de imprimanta obișnuită. Imprimanta 3D produce imprimarea obiectelor în spațiu 3D. Modelul 3D este construit pe calea de suprapunere a straturilor de materie. Acest proces mai este numit și machetare rapidă sau 3D imprimare.

  La ziua de azi practic tot se poate face la imprimanta 3D: piese pentru industria aviatică, producerea de modele prototipuri în domeniul tehnic și industrial, crearea de decorațiuni și opere de artă, execuții arhitecturale, modele cu aplicație în industria modei, industria jucăriilor pentru copii, industria alimentară-culinară, în medicină, pentru protezare și producerea de implanturi (fragmente de schelet, oase, cartilaje. Totuși cele mai complexe obiecte se pot executa doar cu ajutorul imprimantelor 3D profesionale, iar acestea la rândul lor sunt foarte scumpe.

  De curând mi-am procurat o imprimantă 3D de tip kit, ea este imprimanta cu toate piesele componente care îți vin dezasamblate și trebuie să le asamblezi, mai jos vezi niște fotografii, etape în timpul asamblării ei.

Imprimanta 3D Imprimanta 3D Imprimanta 3D

Imprimanta 3D

 

 

 

 

 

  Această acțiune am făcut-o pentru a avansa pe plan profesional. Urmăresc în jur de un an acest domeniu al tehnologiei și în mare am concepția generală ce reprezintă imprimantele 3D. În luna Mai anul acesta am fost și la o expoziție de imprimante în Londra „3D Print Show” acolo am putut vedea vârful de tehnică și tehnologie a acestui domeniu.

3d printer codreanu petru IMG_20150522_161812Imprimanta 3D

 

 

 

 

 

imprimanta 3D

  Am avut îndrăzneala să-mi procur o astfel de imprimantă fiindcă sunt tipul care îmi plac ocupațiile în ale meșteșugăritului, și fiind conștient că îmi cumpăr un kit, mi-am asumat și responsabilitatea să fac cizelările de asamblare și calibrarea de care va avea nevoie această imprimantă pentru a fi funcțională. Asamblarea propriu zisă a carcasei și a pieselor componente (asamblările, înșurubările) mi-a luat în jur de o săptămână (lucru de 2-3 ore).

  În caz dacă dorești să-ți cumperi sau să-ți asamblezi singur o imprimantă totuși țin să te anunț că dacă îți lipsește această tendință de ocupație cu „șurubăreală” atunci îți va fi foarte greu să o scoți în capăt cu toate obstacolele pe care le întâlnești pe parcursul asamblării, montării, și calibrării acesteia, deoarece au fost câteva modificări care pentru a le face mi-au luat ceva timp să le rezolv.
Cine dorește să-și procure o astfel de imprimantă atunci va trebui să descopere și să învețe multe lucruri în special ce ține de: electronică – ce și cum se fac conectările, lipirea cablurilor, Mecanică fină, Calculator și Softuri vreo trei ce ține doar de activitatea cu imprimanta (Arduino, Slic3r, Printrun).

   Astăzi când scriu acest articol 27.10.2015 această imprimantă este funcțională și imprimă piese, data viitoare voi veni și cu prezentarea pieselor executate.

Expoziții – 3D Printshowhttp://3dprintshow.com/

Calibrarea imprimantei 3D

 

 

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.